مهاجرت تحصیلی به نروژ

مزایای تحصیل در نروژ

برای بسیاری نروژ هم معنی با نفت است اما شرایط فوق العاده ای را برای مهاجرت تحصیلی پیشنهاد می دهد، از مزایای تحصیل در نروژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زندگی در کشوری با استاندارهای بالا و امنیت
    • از سال 1969 میلادی که نفت در نروژ کشف شده است، مردم این کشور از سطح بالای زندگی برخوردار هستند و با امنیت شغلی، نرخ جرم و جنایت در این کشور پایین هست
  • فرصت تحصیل در نروژ بدون نیاز به زبان نروژی
    • بسیاری از رشته ها در دانشگاه های نروژ به زبان انگلیسی تدریس می شوند و نروژی ها سطح زبان انگلیسی بسیار خوبی دارند 
  • فرصت کار همزمان با تحصیل 
    • به شما این اجازه داده می شود که تا 20 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید
  • مهاجرت همراه با خانواده
  • نروژ ویزای همراه همزمان به شما می دهد


مزایای تحصیل در نروژ
فرم درخواست مشاوره رایگان برای مهاجرت تحصیلی به نروژ

تحصیل رایگان در نروژ

تا سال 2022 هزینه تحصیل در نروژ برای تمامی دانشجویان رایگان بوده است، اما دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا از سال 2023، موظف به پرداخت شهریه برای تحصیل در دانشگاه های نروژ هستند

تحصیل مهندسی در نروژ

یکی از دلایل برای مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ در رشته های مهندسی فرصت اخذ اقامت دائم نروژ است.

تحصیل ارشد در نروژ

تحصیل در بسیاری از رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ به زبان انگلیسی امکان پذیر هست، مدت زمان تحصیل ارشد در نروژ دو سال و باید 120 واحد آموزش ببینید

شرایط تحصیل دکتری در نروژ

 برای تحصیل دکتری در نروژ باید رشته ای مرتبط با رشته کارشناسی ارشدتان تحصیل کنید و داشتن مقاله isi نیز الزامی است، ارائه مدرک زبان معتبر برای اخذ پذیرش لازم هست

کدام دانشگاه نروژ را انتخاب کنم؟

لیست دانشگاه های معتبر کشور نروژ

مهاجرت همراه با خانواده به نروژ

مهاجرت همراه با خانواده به نروژ

دانشجویان می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، به صورت همزمان درخواست دهند، یکی از مهم ترین فاکتورها برای درخواست اجازه ورود تمکن مالی هست

ویزای دانشجویی نروژ

ویزای دانشجویی نروژ

برای اقامت بیش از 90 روز در نروژ باید برای اخذ ویزای دانشجویی درخواست دهید، برای درخواست اقامت دانشجویی نروژ پرداخت اپلیکیشن فی الزامی است

اقامت دائم نروژ از طریق تحصیل

اقامت دائم نروژ از طریق تحصیل

با ویزای تحصیلی نروژ، واجد شرایط اخذ اقامت دائم نروژ نیستید اما در پروسه اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی، با ویزای کار می توانید به اقامت دائم نروژ برسید.

محل اقامت و خوابگاه دانشجویی در نروژ

دانشجویان بین المللی می توانند از طریق Studentsamskipnad برای اقامتگاه دانشجویی که دانشگاهها در اختیار دانشجویان قرار می دهند، اقدام کنند، خوابگاه های دانشجوی به طور معمول اتاق های مشترک هستند که آشپزخانه، حمام و خشک شویی از امکانات اشتراکی هست.

محل اقامت و خوابگاه دانشجویی در نروژ

انتخاب یک شهر مناسب برای زندگی در نروژ

بهترین شهر برای زندگی در نروژ

نروژ با داشتن کوه های زیبا و ساحل و مناظر زیبا، برای دوستداران طبیعت پیشنهادات فوق العاده ای دارد، نروژ، کشوری پادشاهی هست اما قدرت اصلی این کشور به دست مجلس و پارلمان است. جمعیت این کشور تقریبا 5.3 میلیون هست و 1.2 میلیون نفر در شهر اسلو یا اطراف آن زندگی می کنند.

سیستم آموزشی مدارس نروژ

تحصیل در نروژ از سن 6 تا 16 اجباری است و شهروندان نروژی و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، می توانند به صورت رایگان تحصیل کنند. تحصیل در مدارس نروژ به سه گروه تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

  • دوره دبستان تا 13 سالگی
  • دوره دوم سطح پایین 13 تا 16 سالگی
  • دوره دوم سطح بالا از 16 تا 19 سالگی

هرچند تحصیل در دوره سوم اجباری نیست اما به طور کلی موقعیت های شغلی کمی برای این گروه وجود دارد و اکثر دانش آموزان هر سه سطح تحصیل را به پایان می رسانند. تحصیل فرزندان دانشجویان بین المللی در نروژ رایگان نیست اما می توانند در مدارس بین المللی که برنامه تحصیلی براساس آموزش در کشورهای مختلف را دارند، مشغول به تحصیل شوند.

سیستم دانشگاهی نروژ

تحصیل در دانشگاه های نروژ، سرمایه گذاری برای آینده است، دانشگاه های نروژ به چهار گروه دسته بندی می شوند:

Universities
Specialised Universities
Universitites of Applied Sciences
University Colleges

از سال 2003، سیستم آموزشی دانشگاه های نروژ مطابق با سیستم بولونیا شده است و سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دارد.

تحصیل با مدرک دیپلم در نروژ

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در نروژ، داشتن دیپلم نروژی و دانش زبان نروژی الزامی هست و از ایران امکان اقدام برای تحصیل کارشناسی در نروژ وجود ندارد.

دانشگاه های برتر نروژ برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

نام دانشگاهTHE 2024QS 2024ARWU 2023
دانشگاه اسلو12711773
دانشگاه برگن251-300=281301-400
دانشگاه علوم و فناوری نروژ301-350=292101-150
دانشگاه UiT نروژ501-600=557-
دانشگاه علوم زیستی نروژ601-8001201-1400701-800

تحصیل ارشد در نروژ

تا سال 2022، تحصیل در نروژ، در مقطع ارشد و دانشگاه های دولتی رایگان بوده است، اما دانشجویان بین المللی برای تحصیل ارشد از سال 2023 در تمامی دانشگاه های نروژ موظف به پرداخت شهریه هستند. تحصیل در بسیاری از رشته ها در مقطع ارشد در نروژ به زبان انگلیسی امکان پذیر هست، مدت زمان تحصیل در نروژ در مقطع ارشد دو سال و باید 120 واحد آموزش ببینید، هزینه تحصیل به طور میانگین 15هزار یورو هست، حداقل مدرک زبان انگلیسی لازم برای تحصیل در نروژ، آیلتس 6.5 و یا معادل آن در آزمون تافل هست.

شرایط تحصیل دکتری در نروژ

مانند سایر کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی، تحصیل دکتری به عنوان یک شغل در نظر گرفته می شود. شما 

برای تحصیل در نروژ در مقطع دکترا، ملزم به انتخاب رشته ای مرتبط با مقطع ارشد هستید، ارائه مقاله بین المللی و مدرک زبان نیز از الزامات پذیرش است. مدت زمان تحصیل دکتری سه تا چهار سال هست و باتوجه به دانشگاهی که قصد اقدام دارید، لازم هست مدارک دانشگاهی و تحقیقاتی ارائه دهید.

فرصت کار همزمان و بعد از تحصیل در نروژ

دانشجویان بین المللی این اجازه را دارند که همزمان با تحصیل در نروژ تا 20 ساعت در هفته کار کنند و در تعطیلات تابستانه و زمستانه فرصت کار تمام وقت را دارند. دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی یکسال ویزای جست و جوی کار خواهند داشت و با پیدا کردن کار، ویزای کار نروژ دریافت می کنند. 

هزینه زندگی و تحصیل در نروژ

هزینه تحصیل در نروژ تا سال 2022 رایگان بوده است، اما با تغییر قوانین دانشجویان بین المللی موظف به پرداخت شهریه هستند که شهریه توسط دانشگاه مشخص می شود، به طور میانگین شهریه 15 هزار یورو هست. 

باتوجه به استاندارهای زندگی در نروژ، هزینه زندگی در این کشور بالا هست و به طور ماهیانه 12537 کرون نروژ برآورد شده است، که سالیانه معادل 137907 کرون نروژ هست. این هزینه مبلغ تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی نروژ نیز است.

مهاجرت همراه با خانواده به نروژ

با تحصیل در نروژ می توانید به همراه همسر و فرزندان زیر 18 سال خود، به این کشور مهاجرت کنید، و تنها لازم است تمکن مالی لازم (هزینه زندگی همراهان) را داشته باشید و به سفارت ارائه دهید، تمکن مالی شما قبل از کاهش مالیات باید 300988 کرون نروژ باشد.

شهرهای دانشجویی نروژ

3 شهر دانشجویی نروژ عبارتند از:

اسلو که پایتخت این کشور هست و دانشگاه های 

University of Oslo
BI Norwegian Business School
Oslo University College
Norwegian Academy of Music

در این شهر قرار دارند.

شهر برگن بهترین دوره بیزینس نروژ، در دانشگاه Bergen University College ارائه می شود و دانشجویان می توانند در یکی از سه دانشگاه این شهر تحصیل کنند، که اسامی آنها عبارتند از:

University of Bergen
Bergen University College
Norwegian School of Economics

شهر ترومسو، شهری منحصر به فرد هست و سه دانشگاه Tromsø University، Tromso University College و Tromso University Business School در این شهر قرار دارند، یکی از ویژگی های این شهر آفتاب نیمه شب در تابستان ها هست.

ویزای تحصیلی نروژ

دانشجویان ایرانی برای تحصیل در نروژ باید درخواست ویزا و اجازه اقامت دانشجویی دهند، برای درخواست ویزای تحصیلی نروژ پرداخت اپلیکیشن فی الزامی است باید:

  • پاسپورت معتبر
  • پرداخت اپلیکیشن فی (5900 کرون نروژ)
  • داشتن پذیرش حضوری-تمام وقت از دانشگاهی در نروژ
  • ترجمه مدرک تحصیلی با مهر دادگستری ایران
  • تمکن مالی (137907 کرون نروژ برای یکسال)
  • مشخص شدن محل اقامت
  • پرداخت هزینه دانشگاه

اقامت دائم نروژ از طریق تحصیل

با تحصیل در نروژ، شروع پروسه کار در این کشور، دانشجو و همراهانش واجد شرایط اقامت دائم نروژ می شوند.