موسسه eustudy

شرایط و مدارک لازم برای تحصیل در انگلستان در سال 2024📚

مزایای تحصیل در انگلیس

1. آموزش با کیفیت بالا

  • دانشگاه‌های انگلستان از شهرت بین‌المللی چشمگیری برخوردارند و در بین بهترین‌های جهان قرار دارند – آیا می‌دانستید که چهار دانشگاه از ده دانشگاه برتر جهان در انگلستان هستند؟ تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های انگلیس نیز هر روز بر زندگی ما تاثیر می گذارد و به دلیل برتری خود در سطح بین المللی مشهور است.

2. از دانشجویان بین المللی استقبال می شود

  • انگلستان سابقه ای طولانی در استقبال از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دانشگاه های خود دارد و کسانی که تصمیم به تحصیل در انگلستان دارند با برخی از درخشان ترین ذهن ها از تمام گوشه و کنار جهان روبرو خواهند شد. شما این شانس را خواهید داشت که با بیش از 200000 دانشجوی بین المللی در سرتاسر جهان ترکیب، ملاقات و تعامل داشته باشید و در مورد اقشار مختلف زندگی در مکانی دارای تضادها و فرهنگ ها بیشتر بدانید.

3. استانداردهای بالای تدریس

  • آژانس تضمین کیفیت به طور مرتب دانشگاه های انگلستان را برای آموزش عالی بازرسی می کند تا اطمینان حاصل کند که استانداردهای بالای یادگیری را حفظ می کنند. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما این فرصت را خواهید داشت که توسط دانشگاهیان برجسته جهان آموزش ببینید، خلاق باشید و مجموعه مهارت ها و اعتماد به نفس را توسعه دهید.

4. دوره های کوتاه تر

  • اکثر دوره های کارشناسی در انگلستان سه سال طول می کشد و دوره های کوتاهتر به معنای فارغ التحصیلی سریعتر و هزینه کمتری برای مواردی مانند شهریه و هزینه های زندگی است. مدارک تحصیلی دو ساله یک گزینه به طور فزاینده ای محبوب هستند، در حالی که اکثر مدارک دو ساله فقط یک سال طول می کشد.

5. بورسیه و بودجه

  • همه دانشگاه های انگلستان در هر سال تحصیلی فرصت های بورس تحصیلی متعددی برای دانشجویان دارند. چه پیشرفت تحصیلی برجسته ای داشته باشید و چه برای گذراندن سال تحصیلی به آن حمایت اضافی نیاز داشته باشید، دانشگاه ها تمام تلاش خود را می کنند تا از طریق بورسیه تحصیلی (در صورت واجد شرایط بودن) از شما حمایت کنند.

6. انگلستان مکان جالبی برای زندگی است

  • انگلیس با ترکیبی از شهرهای بین‌المللی و روستاهای حومه‌ای، مملو از مکان‌های تاریخی، جشنواره‌های موسیقی معروف، غذاهای متنوع و رویدادهای شگفت‌انگیز است که شما را در طول تحصیل سرگرم می‌کند.

7. در حین تحصیل کار کنید

دانشجویان بین المللی که دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد تمام وقت را در یک دانشگاه معتبر می خوانند می توانند در طول ترم تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنند.

8. نرخ بالای اشتغال

  • کارفرمایان فارغ التحصیلان با کیفیت بالا با مجموعه مهارت های خاص، از جمله مهارت های تفکر موثر، انتقادی و خلاق می خواهند. آموزش انگلستان توسط کارفرمایان، دانشگاه ها و دولت ها در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است. استانداردهای آکادمیک بسیار معتبر هستند و تحصیلات پایه محکمی را برای شما فراهم می کند تا پتانسیل خود را برای داشتن حقوق بالاتر و یافتن دقیقاً شغل مورد نظر خود تقویت کنید.

9. مهارت های زبانی عالی را توسعه دهید

  • زبان انگلیسی در عرصه تجارت جهانی امروزی از اهمیت حیاتی برخوردار است. کارفرمایان افرادی را می خواهند که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، و هیچ راهی بهتر از یادگیری زبان انگلیسی در کشور مبدا برای شما وجود ندارد. شما می توانید خود را غوطه ور کنید و یاد بگیرید که به زبان انگلیسی زندگی کنید، کار کنید و فکر کنید، و چشم انداز شغلی خود را افزایش دهید.

تحصیل در انگلستان دبیرستان

سیستم آموزشی در انگلستان به 4 بخش تقسیم می شود، که عبارتند از:

دبستان (primary education)، دوره دوم (secondary education)، further education، تحصیلات پیشرفته (higher education). تحصیلات در انگلستان در دو مقطع دبستان و دبیرستان از سن 5 تا 16 سالگی اجباری می باشد.

تحصیلات اجباری انگلستان بر اساس سن به زیر گروه های زیر دسته بندی می شود:

  • استیج 1: 5 تا 7 سال
  • استیج 2: 7 تا 11 سال
  • استیج 3: 11 تا 14 سال
  • استیج 4: 14 تا 16 سال

در پایان هر استیج دانش آموزان امتحان و ارزیابی خواهند داشت اما مهم ترین امتحان در پایان مرحله ی 4ام هست که به دانش آموزان دیپلم GCSE- General Certificate of Secondary Education اهدا می شود. بعد از پایان این دوره، دانش آموزان تصمیم می گیرند که دوره ی تحصیلات را ادامه دهند یا وارد بازار کار شوند. اگر دانش آموزان تصمیم بگیرند و وارد مرحله ی بعدی تحصیل شوند دوره ی A-Level، Foundation یا دیگر دوره های مورد تایید انگلستان برای ورود به دانشگاه را شرکت خواهند کرد.

دوره های A-level و foundation جایگزین دوره های پیش دانشگاهی ایران هستند و برای تحصیل کارشناسی در انگلیس، با مدرک دیپلم متقاضیان از ایران باید در این دوره ها شرکت نمایند.

انواع مدارس تحصیل در انگلستان

دانش آموزان ایرانی می توانند برای تحصیل در مدارس انگلستان اپلای کنند، از اصلی ترین شروط برای تحصیل در انگلیس به عنوان دانش آموز داشتن قیم (guardian) است، به طور کلی مدارس یا به صورت روزانه Day School یا شبانه روزی Boarding School هستنند، که مدارس شبانه روزی به دلیل داشتن خوابگاه میتواند یکی از بهترین گزینه برای دانش آموزان بین المللی باشد، البته به دلیل خدمات این مدارس هزینه تحصیل در آنها بالاتر از مدارس Day School هست.

تحصیل در دانشگاه‌ های انگلستان

انگلستان (بریتانیا) همواره به دلیل سیستم آموزشی خود در سراسر جهان شناخته شده است. با توجه به تعداد دانشگاه های عالی رتبه ای که ارائه می دهد همراه با کیفیت شگفت انگیز زندگی، انگلستان هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب می کند. به همین دلیل است که هنگام انتخاب از بین 130 دانشگاه در انگلستان (شامل دانشگاه های هزاره تا مدرن که تنوع زیادی ارائه می دهند) انتخاب بهترین دانشگه، کاری چالش برانگیز است. می توان گفت که برای همه در انگلستان دانشگاه وجود دارد،دانشگاه های انگلستان به 5 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  1. دانشگاه های باستانی (Ancient universities)
    • قدمت این دانشگاه ها به دوره رنسانس می رسد و شامل 7 دانشگاه می شود، دانشگاه های (آکسفورد، کمبریج، سنت اندروز، گلسگو، ابردین، ادینبورگ، دوبلین در ایرلند)
  2. دانشگاه های آجر قرمز یا مدنی (The Red brick or civic universities)
    • این دانشگاه ها در زمان جنگ جهانی اول، در قرن 19 تاسیس شده اند، این 6 دانشگاه در گروه دانشگاه های Russell قرار دارند و پذیرای دانشجویان بین المللی نیز هستند، دانشگاه های (بیرمنگام، بریستول، لییدز، لیورپول، منچستر، شیفلد)
  3. دانشگاه های شیشه ای یا دهه 1960 (Plate glass universities or 1960s universities)
    • این دانشگاه ها بین سال های 1963 و 1992 بر اساس توصیه گزارش رابینز در مورد آموزش عالی (1963) و به عنوان بخشی از اصلاحات آموزشی برای افزایش تعداد دانشگاه ها در انگلستان تاسیس شده اند.
  4. دانشگاه های جدید یا پلی تکنیک (New universities or Polytechnic and metropolitan universities)
    • این دانشگاه ها از پلی تکنیک، کالج های آموزش تکمیلی، کالج های تربیت معلم، کالج های دانشگاهی و سایر موسسات آموزش عالی به عنوان بخشی از اصلاحات آموزشی بین دهه 1980 و 1990 تاسیس شده اند.
  5. دانشگاه های گروه راسل (Russell Group universities)
    • گروه راسل گروهی از 24 دانشگاه برتر تحقیقاتی انگلستان است که اغلب با موسسه لیگ آیوی ایالات متحده مقایسه می شوند.

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل در انگلستان

رشته، دانشگاه و مقطع تحصیلی سه فاکتور مهم برای مدارکی است که برای پذیرش از دانشگاه های انگلستان لازم است آماده کنید، اما مدارک کلی عبارت است از:

  • پاسپورت

  • ترجمه و اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات دوره گذشته

  • مدرک زبان انگلیسی (آیلتس، تافل)

  • انگیزه نامه (SOP)

  • رزومه (CV)

  • توصیه نامه (LOR) – در صورت لزوم

  • مدرک GRE/GMAT (برای تحصیلات تکمیلی پیشنهاد می شود)

تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان

برای تحصیل کارشناسی در انگلستان محدودیت سنی تعریف نمی شود، اما اگر سن شما بالا باشد در صورتی که از دانشگاه پذیرش بگیرید، امکان ریجکتی ویزای شما وجود دارد. دانشجویانی که می خواهند در انگلستان به تحصیل پزشکی بپردازند در ابتدا باید در دوره ی A-Level شرکت کنند و با داشتن نمره بالا در آزمون این دوره، می توانند تحصیل خود را شروع کنند، البته شرکت در آزمون UKCAT یا BMAT نیز لازم است، اگر می خواهید در رشته های فنی و مهندسی یا سایر رشته ها تحصیل خود را آغاز کنید، میتوانید در دوره های Foundation شرکت کنید. با توجه به اینکه دیپلم ایران، دیپلم بین المللی نیست گذراندن این دوره ها لازم می باشد. هزینه تحصیل کارشناسی در انگلستان باتوجه به رشته و دانشگاه متفاوت و سالیانه از 14 تا 40 هزار پوند است.

کارشناسی ارشد در انگلستان

یکی از محبوب ترین دوره های تحصیل در میان دانشجویان ایرانی، تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در انگلستان است، زیرا مدت زمان تحصیل یک سال هست و بعد از آن دانشجویان می توانند برای ویزای جست و جوی کار دوسالِ درخواست دهند. بسیاری از رشته ها در انگلستان برای دوره ارشد به همراه فرصت کارآموزی ارائه می شوند که در این صورت مدت زمان تحصیل 18 تا 24 ماه می شود، اما شما برای سال دوم تحصیل، حقوق دریافت می کنید. هزینه ی تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان به طور میانگین 17 تا 20 هزار پوند است. برای این دوره تخفیف شهریه و بورسیه تحصیلی از سوی دانشگاه ارائه می شود.

تحصیل دکتری در انگلستان

شرایط تحصیل در انگلستان برای دوره دکترا مشابه با کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا است، مدت زمان دوره بین سه تا چهار سال است و داشتن مدرک زبان، مقاله isi و ارتباط با سوپروایزر نیز مهم است، این نکته را در نظر داشته باشید که باید در رشته ای مرتبط با مدرک ارشد تان برای دکتری اقدام نمایید و معدل یکی از فاکتورهای پذیرش است. هزینه تحصیل دکترا در انگلستان براساس شرایط تحصیل متفاوت است و نمی توان میانگین هزینه را اعلام کرد.

بهترین بورسیه ها برای تحصیل در انگلستان

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های انگلستان می تواند برای دانشجویان بین المللی که در انگلستان تحصیل می کنند بسیار کمک کننده باشد. بورسیه ها به دانشجویان بین المللی که ممکن است به منابع مشابه دانشجویان داخلی دسترسی نداشته باشند، کمک مالی می کند. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی بالاتر است و هزینه سفر  برای تحصیل در دانشگاه های انگلستان می تواند با ارائه حمایت ها، بار مالی تحصیل در خارج از کشور را جبران کند.

بورسیه های تحصیل در انگلستان در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی از طریق دانشگاه به دانشجویان ارائه می شود، و تقریبا تمامی دانشگاه های انگلستان کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان در نظر می گیرند.

بورسیه های مهاجرت تحصیلی به انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

برای تحصیلات تکمیلی انواع بورسیه هاص تحصیلی و اسکالرشیپ در نظر گرفته شده است، در کنار بورسیه های عمومی که به اسامی آنها اشاره می کنیم، دانشگاه ها به صورت مجزا برای دانشجویان بین المللی تخفیف شهریه نیز اعمال می کنند.

  • بورسیه فول فاند چونینگ (Chevening)
  • بورسیه مشترک المنافع Commonwealth Scholarships
  • بورسیه اراسموس موندوس Erasmus Mundus 

معادل‌ سازی مدارک برای تحصیل در انگلستان

معادل سازی مدرک برای تحصیل در انگلستان توسط سازمان های مربوطه در این کشور انجام می شود، در صورتی که مدرک تحصیلی شما تایید نشود، این امکان وجود دارد که لازم باشد دوره هایی را به عنوان پیش نیاز بخوانید، به طور مثال دانشجویان تحصیل کارشناسی در انگلستان با داشتن دیپلم ایران نیازمند شرکت در دوره های A-level یا Foundation هستند که به عنوان پیش دانشگاهی شناخته می شود.

کار دانشجویی در کنار تحصیل در انگلستان

بعد از جدا شدن کشور انگلستان از اتحادیه اروپا (Brexit)، نیاز به نیروی کار در بازار انگلستان بیشتر شده است و بهترین گزینه دانشجویان بین المللی هستند که با زبان این کشور آشنا هستند و در این کشور مشغول به تحصیل می باشند، بنابراین به دانشجویان اجازه کار تا 20 ساعت در هفته داده می شود (البته امکان افزایش تا 40 ساعت نیز وجود دارد) و دانشجویان می توانند در تعطیلات زمستان و تابستان تا 40 ساعت در هفته (به صورت تمام وقت) مشغول به کار شوند. همراه دانشجو در مقطع ارشد و دکتری شانس بالاتری برای اخذ ویزای همراه حتی به صورت همزمان را دارد که با پیدا کردن کار می تواند ویزای کار دریافت کند.

دانشجویان بین المللی بعد از فارغ التحصیلی می توانند در انگلستان تا دو سال بمانند و با پیدا کردن کار برای اخذ ویزای کار انگلستان درخواست دهند، که این موضوع شروع فرآیند اخذ اقامت دائم انگلستان است.

هزینه‌ های تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل و پرداخت شهریه یکی از مهم ترین موارد برای تحصیل در انگلستان است که قبل از هرگونه اقدام لازم است متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور آن را بررسی نمایند، هزینه تحصیل براساس مقطع تحصیلی، رشته و دانشگاه متفاوت است، هرچه سطح علمی و رتبه دانشگاه بالاتر باشد هزینه تحصیل در آن نیز بالاتر می باشد، میانگین هزینه های تحصیل در انگلستان برای کارشناسی از 14 تا 40 هزار پوند، برای تحصیل ارشد 17 تا 20 هزار پوند در سال و برای دکتری به شرایط تحصیل بستگی دارد.

هزینه زندگی دانشجویی در انگلستان

علاوه بر شهریه دانشگاه و هزینه های لازم برای خرید کتاب و ...، دانشجویان بین المللی برای تحصیل در انگلستان لازم است هزینه زندگی که شامل هزینه محل اقامت، خورد و خوراک، خرید پوشاک و تفریح می باشد را برآورده کنند، در جدیدترین آپدیت سایت اداره مهاجرت انگلستان هزینه زندگی در این کشور برای فرد مجرد در لندن 1334 پوند و برای زندگی خارج از لندن 1023 پوند در ماه است.

ویزای تحصیلی برای تحصیل در انگلیس

شما در صورتی می توانید برای ویزای تحصیلی انگلستان درخواست دهید که:

  • از دانشگاهی در انگلستان پذیرش گرفته باشید
  • دانشگاه به شما CAS number (Confirmation of Acceptance for Studies) داده باشد
  • تمکن مالی لازم برای تحصیل را داشته باشید

از مدارک لازم برای اپلای ویزای تحصیلی انگلستان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاسپورت معتبر
  • CAS Number
  • تمکن مالی
  • انجام بیومتریک

اقامت پس از تحصیل در انگلستان

بعد از پایان تحصیلات به شما ویزای جست و جوی کار داده می شود، در صورتی که شما بتوانید کاری با شرایط مشخص شده پیدا کنید ویزای شما به یکی از ویزاهای کاری انگلستان تبدیل می شود و با پرداخت مالیات بعد از گذشت 5 سال واجد شرایط اخذ اقامت دائم انگلستان می شوید.

تحصیل در انگلستان به همراه خانواده

کشور انگلستان برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد،این اجازه را نمی دهند که به همراه خانواده برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند، و فقط دانشجویان دکترا در انگلستان این اجازه را دارند، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا می توانید تمکن مالی لازم برای خانواده ی خود را ارائه دهید یا خیر. به این معنی که علاوه بر هزینه تحصیل و زندگی خودتان در انگلستان، هزینه زندگی همراه شما در شهر لندن 845 پوند و خارج از لندن 680 پوند در ماه است، همسر و فرزندان زیر 18 سال دانشجو به عنوان همراه در نظر گرفته می شوند.

فرم درخواست مشاوره رایگان برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان

کدام دانشگاه انگلستان را انتخاب کنم؟

لیست دانشگاه های معتبر کشور انگلستان


سوالات متداول

  • انگلستان در کدام زمینه های آموزشی برتر است؟

    مهندسی، علم، هنر و طراحی، تجارت و مدیریت، حقوق و امور مالی تنها تعدادی از زمینه‌هایی هستند که انگلستان  در آنها پیشرو جهانی است.

  • آیا امکان کار همزمان با تحصیل در انگلیس وجود دارد؟

    بله، دانشجویان بین المللی می توانند در حین تحصیل 20 ساعت در هفته کار کنند، و در تعطیلات اجازه کار 40 ساعت می شود.

  • بهترین شهرها در انگلستان برای دانشجویان بین المللی کدامند؟

    بیرمنگام، ناتینگهام، کاونتری، گلاسکو، ادینبورگ و لندن تنها تعداد انگشت شماری از بهترین شهرهای دانشجویی در انگلستان هستند.

  • آیا داشتن بیمه برای تحصیل در انگلستان الزامی است؟

    بله، الزامی است، دانشجویان قبل از ورود به کشور نیاز به دریافت بیمه درمانی دارند و این امر کلیه هزینه های درمانی آنها را در طول اقامت پوشش می دهد.

  • هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

    هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در انگلستان معمولاً از 12594.46 تا 18521.26 پوند در هر سال تحصیلی متغیر است.

  • چرا تحصیل در انگلستان را انتخاب کنید؟

    دوره‌های آموزشی در سیستم آموزشی انگلستان کوتاه‌تر و فشرده‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر است و به شما این امکان را می‌دهد که زودتر فارغ‌التحصیل شوید و در عین حال کیفیت بالای آموزش حفظ شده است.