موسسه eustudy

مارک میلر وزیر جدید مهاجرت کانادا

مارک میلر وزیر جدید مهاجرت کانادا

9 مرداد , 1402

مارک میلر در تاریخ 17 نوامبر 1973 در مونترال، کبک متولد شده و تحصیلات خود را در رشته حقوق به پایان رساند و قبل از ورود به عرصه سیاست به عنوان وکیل فعالیت می کرد. وی مدرک کارشناسی ارشد حقوق مدنی و حقوق عمومی از دانشگاه مک گیل و مدرک ارشد حقوق از دانشگاه کمبریج را دارد. مارک میلر سیاستمدار کانادایی به عنوان وزیر خدمات سرزمین های بومی در دولت کانادا خدمت می کرد و عضو حزب لیرال کانادا است.

مارک میلر چه برنامه ای به عنوان ویزر امور مهاجرت کانادا دارد؟

معمولای وزاری مهاجرت در دوره ی اولیه شروع به کار با مسائل اصلی مهاجرتی کانادا آشنا می شوند و روابطی را ر داخل وزارت امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برقرار می کنند. نماینده ی اصلی میلر در IRCC، معاون وزارت، کریستیان فاکس خواهد بود. معاونان وزارت مسئولین غیرسیاسی هستند که ماموریت دارند اجرای اولویت های سیاستهای دولت منتخب را انجام دهند.

همچنین ترودو نامه های ماموریت خود را به وزرای خود پس از تغیرات اساسی در کابینه به صورت علنی منتشر کرده است. اگر این اتفاق همچنان رخ دهد، می توانیم انتظار داشته باشیم که میلر نامه ی جدیدی از تردو دریافت کند که در آن مشخص شده است که در طول مدت باقی مانده ی دوره ی حکومت حزب لیبرال به کدام مسائل سیاست مهاجرتی باید تمرکز کند.