موسسه eustudy

5 شغل با بالاترین درآمد برای دانشجویان در کانادا

5 شغل با بالاترین درآمد برای دانشجویان در کانادا

8 مهر , 1403

در اوایل سال جاری، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرد که اقدام موقت ساعات کاری خارج از دانشگاه را تمدید نخواهد کرد.

از سال 2022، دانشجویان بین المللی مجاز به کار نامحدود در طول سال تحصیلی هستند. برقراری مجدد سقف ساعات کار در طول سال تحصیلی به این معنی است که دانشجویان بین‌المللی در سراسر کانادا باید فرصت‌های شغلی خود را برای افزایش درآمد خود در 24 ساعت هفته (از سپتامبر 2024) به حداکثر برسانند.

بخشی از به حداکثر رساندن ساعات کاری موجود، یافتن شغلی است که به آنها امکان می دهد تا حد امکان درآمد کسب کنند.

فهرست زیر که پس از بررسی منابع معتبری مانند Indeed و بانک کار دولت کانادا گردآوری شده است، پنج شغلی را که اکثر دانشجویان بین‌المللی در سراسر کانادا می‌توانند برای کسب درآمد در سال 2024 و بعد از آن به دست آورند، مشخص می‌کند.

مشاغل موجود در این لیست از پنج شغل پاره وقت می توانند به دانشجویان بین المللی اجازه دهند که در هر یک از 13 استان و منطقه کانادا بیش از حداقل دستمزد فعلی کسب کنند.

توجه: تمام حقوق های ذکر شده در زیر ارقام ساعتی است که از بانک کار دولت کانادا گرفته شده است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

منشی اداری (Administrative Clerk)

میانگین حقوق در کانادا: 22.50 دلار در ساعت

به گفته دولت کانادا، شغل یک کارمند اداری به عنوان شغلی توصیف می‌شود که کارگر را ملزم می‌کند «وظایف عمومی را در یک محیط اداری انجام دهد». نمونه‌هایی از این وظایف عبارتند از: «[تهیه] مکاتبات، گزارش‌ها، بیانیه‌ها و سایر مطالب، [بهره‌برداری] تجهیزات اداری، [پاسخگویی] به تلفن‌ها و [پردازش] فرم‌ها و اسناد».

در حالی که این ممکن است برای یک دانشجوی بین‌المللی کار اساسی به نظر برسد، کار به عنوان یک منشی اداری اغلب ساده، پایدار و از نظر ذهنی کمتر از سایر مشاغل است. این به دانشجویان اجازه می دهد تا پول خوبی کسب کنند در حالی که می توانند زمان و انرژی خود را به مطالعه نیز اختصاص دهند.

علاوه بر این، کارمندان اداری اغلب تقاضای زیادی دارند، به این معنی که نیاز زیادی برای افراد برای کار در این نقش وجود دارد.

همچنین بخوانید: شرایط تحصیل در کانادا

دستیار آموزشی  (Teaching Assistant (TA))

میانگین حقوق در کانادا: 25.48 دلار در ساعت

مشاغل TA یک راه آسان برای دانشجویان بین المللی برای به دست آوردن شغل در حین تحصیل هستند. این به این دلیل است که مشاغل TA نوعی استخدام در دانشگاه هستند که معمولاً برای دانشجویان محفوظ است. علاوه بر این، این مشاغل، که در آن دانشجویان معمولاً به یک استاد در زمینه تحقیقات یا سایر نیازهای آموزشی کمک می کنند، به دانشجویان این امکان را می دهد که در حین همکاری نزدیک با یک استاد یا دانشکده خاص، عمیقاً در زمینه تحصیلی خود درگیر شوند.

به عنوان یک مزیت اضافی، از آنجا که این مشاغل معمولاً در محوطه دانشگاه هستند، دانشجویان بین المللی که به عنوان TA کار می کنند می توانند با عدم نیاز به رفت و آمد به محل کار، در زمان خود صرفه جویی کنند.

مترجم (Translator)

میانگین حقوق در کانادا: 30.77 دلار  در ساعت

برای دانشجویان بین المللی که به توانایی خود در صحبت کردن به چندین زبان اطمینان دارند، کار به عنوان مترجم می تواند راه خوبی برای کسب درآمد در حین تحصیلشان باشد. این شغل به دانشجویان بین المللی اجازه می دهد تا از مهارت های زبانی خود استفاده کنند، به این معنی که انجام این کار برای دانشجویان توانمند آسان خواهد بود.

معلم خصوصی پس از متوسطه (Post-Secondary Tutor)

میانگین حقوق در کانادا: 20.00 دلار  در ساعت

راه دیگری که دانشجویان بین المللی می توانند از محیط آموزشی خود استفاده کنند، جستجوی شغل به عنوان معلم خصوصی است. در سطح پس از متوسطه، دانشجویان بین‌المللی که به عنوان معلم خصوصی کار می‌کنند می‌توانند به سایر دانش‌آموزان کمک کنند تا در مورد موضوعی که با آن آشنایی دارند یاد بگیرند و به آنها اجازه می‌دهد از تخصص خود برای کمک به سایر دانش‌آموزان در موقعیت مشابه استفاده کنند.

فریلنسر (Freelancer)

میانگین حقوق در کانادا (در واقع، به روز شده در 25 جولای 2024): 23.51 دلار  در ساعت

فریلنسر کسی است که طبق تعریف investopedia.com 'بر اساس هر کار یا هر شغل درآمد کسب می کند.' فریلنسرها بسته به مهارت های خود می توانند در صنایع مختلفی مانند بازاریابی دیجیتال، کدنویسی یا طراحی گرافیکی کار کنند.

اگرچه ممکن است این شغل به اندازه سایر مشاغل موجود در این لیست پایدار یا ثابت نباشد، اما کار به عنوان یک مترجم آزاد به دانشجویان بین المللی امکان می دهد تا از مهارت های موجود خود استفاده کنند. علاوه بر این، کار آزاد به دانشجویان اجازه می دهد تا در زمان خود کار کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند انتخاب کنند که چه زمانی می خواهند کار کنند و تعادل بین دانشگاه و شغلشان را آسان تر می کند.