موسسه eustudy

بهترین دانشگاه های هلند 2024

بهترین دانشگاه های هلند 2024

6 دی , 1402

هلند، در میدان رقابت برای پذیرایی از دانشجویان بین المللی است و تمرکز بر روی بالاترین کیفیت آموزش و رنکینگ دانشگاه ها یکی از مواردی است که جذب دانشجویان را به همراه دارد. تحصیل در هلند به زبان انگلیسی باعث جذابیت دو چندان این کشور شده است، دانشجویان بین المللی با دانش زبان انگلیسی می توانند در این کشور به راحتی به زندگی و تحصیل بپردازند. معرفی بهترین دانشگاه های هلند را در ادامه خواهیم داشت.

تحصیل در هلند با گذشت زمان در میان دانشجویان ایرانی و بین المللی بسیار محبوب شده است و یکی از دلایل آن، این است که دانشگاه های برتر هلند، تحصیل به زبان انگلیسی را ارائه می دهند. هر چه تعداد دانشجویان بین المللی که تحصیل در دانشگاه های برتر هلند را انتخاب می کنند، بیشتر می شود، دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی نیز بیشتر میشوند. 

در بهترین دانشگاه های هلند برای مقطع کارشناسی و ارشد، بیش از 40 رشته به زبان انگلیسی تحصیل می شوند، در دانشگاهی مانند لیدن، این تعداد به 100 رشته می رسد که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

موسسه Eustudy

تحصیل در هلند

کسب تمامی اطلاعات برای تحصیل در هلند

تحصیل در هلند

انواع دانشگاه های هلند

دانشگاه های هلند به سه گروه دسته بندی می شوند، در هر سه گروه امکان تحصیل در مقطع ارشد وجود دارد و تفاوت در تمرکز آموزشی دانشگاه ها هست:

  • دانشگاه های تحقیقاتی بر انجام تحقیقات جدید و بورس تحصیلی تمرکز می کنند. آنها معمولاً برنامه های کارشناسی ارشد بیشتری ارائه می دهند، اما دوره های حرفه ای نیز در دسترس هستند. دانشگاه رادبود نمونه ای از دانشگاه های پژوهشی وتحقیقاتی است.
  • دانشگاه های علمی کاربردی یا hogescholen بر آموزش عملی بیشتر در طیف وسیعی از موضوعات (از جمله هنر و علوم انسانی و همچنین علوم طبیعی) تمرکز می کنند. آنها معمولاً مدارک کارشناسی ارشد حرفه ای را با فرصت هایی برای کارآموزی و کسب تجربه، فراهم می کنند.
  • موسسات آموزش بین المللی که بر آموزش بین فرهنگی و تبادل دانش تمرکز دارند. آنها مدرک کارشناسی ارشد تخصصی را در زمینه های مناسب ارائه می دهند.

دانستن تفاوت موسسات آموزشی مختلف، می تواند به شما کمک کند که بتوانید برای انتخاب دانشگاه، با اطلاعات بهتر تصمیم بگیرید.

بهترین دانشگاه های هلند در رتبه بندی QS 2024

یکی از معتبرترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های جهان QS (Quacquarelli Symonds) است که هر سال، لیستی از بهترین دانشگاه های جهان را در ماه سپتامبر اعلام می کند، برترین دانشگاه های هلند در این سیستم به ترتیب عبارتند از:

1. دانشگاه تکنولوژی دلفت

2. دانشگاه آمستردام

3. دانشگاه فناوری آیندهوون

4. دانشگاه لیدن

5. دانشگاه خرونینگن

6. دانشگاه واخنینگن

7. دانشگاه اراسموس روتردام

8. دانشگاه آزاد آمستردام

9. دانشگاه رادبود

10. دانشگاه ماستریخت

بهترین دانشگاه های هلند در رتبه بندی THE 2024

یکی دیگر از سیستم های معتبر و شناخته شده برای رتبه بندی دانشگاه های سیستم Times Higher Education است، بهترین دانشگاه های هلند به ترتیب در این سیستم رتبه بندی، به شرح زیر است:

1. دانشگاه تکنولوژی دلفت

2. دانشگاه آمستردام

3. دانشگاه واخنینگن

4. دانشگاه لیدن

5. دانشگاه خرونینگن

6. دانشگاه اراسموس روتردام

7. دانشگاه آزاد اراسموس

8. دانشگاه ماستریخت

9. دانشگاه رادبود

10. دانشگاه فناوری آیندهوون

موسسه Eustudy

تحصیل در هلند

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان برای مهاجرت تحصیلی، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت