موسسه eustudy

مقایسه هزینه های کانادا و سایر کشورهای برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

مقایسه هزینه های کانادا و سایر کشورهای برای مهاجرت تحصیلی در سال 2024

10 دی , 1402

از اول ژانویه 2024، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) شرایط هزینه زندگی را برای متقاضیان مجوز تحصیل تنظیم خواهد کرد.

این یک به روز رسانی قابل توجه از اوایل دهه 2000 است، زمانی که مبلغ 10000 دلار برای یک متقاضی تعیین شد، شرط جدید هزینه زندگی 20635 دلار خواهد بود که این هزینه جدا از شهریه تحصیل در دانشگاه و هزینه سفر به کانادا است.

IRCC اذعان می کند که نیاز مالی قبلی منسوخ شده است و دیگر منعکس کننده هزینه واقعی زندگی در کانادا برای دانشجویان نیست. این افزایش برای کمک به جلوگیری از آسیب پذیری و استثمار دانشجویان در نظر گرفته شده است. با توجه به چالش‌هایی که ممکن است این تعدیل ایجاد کند، IRCC قصد دارد روشهای هدفمند را برای کمک به دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل در کانادا اجرا کند.

در اقدامی برای اطمینان از پاسخگویی مداوم به شرایط اقتصادی، IRCC در نظر دارد هر سال نیاز به هزینه زندگی را تنظیم کند تا با قطع درآمد کم (LICO) اداره آمار کانادا همگام شود. LICO حداقل درآمد ضروری مورد نیاز در کانادا را نشان می دهد تا اطمینان حاصل شود که افراد نیازی به صرف بخش بیشتر از متوسط درآمد خود برای نیازهای اولیه را ندارند. برای دانشجویان بین المللی، این بدان معنی است که الزامات مالی با هزینه زندگی در کانادا مرتبط است و با تغییرات سالانه LICO سازگار است. این تعدیل‌ها تضمین می‌کند که الزامات هزینه زندگی به‌طور دقیق واقعیت اقتصادی در کانادا را منعکس می‌کند.

هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر مقاصد جهانی

در حالی که تمکن مالی برای هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در کانادا از اول ژانویه 2024 افزایش خواهد یافت، اما با هزینه های سایر مقاصد تحصیلی محبوب مانند نیوزلند و استرالیا مطابقت دارد. این تعدیل کانادا را به صورت رقابتی در بازار آموزش جهانی قرار می دهد، اگرچه مهم است که بدانیم این نیاز در مقایسه با برخی کشورها بالاتر خواهد بود.

بودجه مورد نیاز برای هزینه های زندگی برای تحصیل در استرالیا معادل 21826 دلار کانادا و 20340 دلار کانادا برای تحصیل در نیوزلند است. هزینه های زندگی مشابه تحصیل در انگلستان است و از 15680 دلار کانادا تا 20447 دلار کانادا متغیر است.

در مقایسه، ایالات متحده از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد حداقل سالانه 10000 دلار آمریکا وجوهی را نشان دهند، در حالی که برخی از کشورها مانند فرانسه، آلمان و دانمارک حتی شرایط کمتری برای هزینه زندگی دارند و دانمارک تنها به حدود 1175 دلار کانادا در هزینه‌های زندگی نیاز دارد.

با وجود این تفاوت ها، کانادا به طور مداوم به عنوان مقصد برتر برای دانشجویان بین المللی رتبه بندی می شود. برای نشان دادن، مطالعه آینده‌های نوظهور که توسط IDP Education در مارس 2023 انجام شد، نشان می‌دهد که کانادا بهترین مقصد انتخابی برای دانشجویان بین‌المللی است.

بیش از 25 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی، کانادا را به عنوان بهترین انتخاب خود برای تحصیل از بین چهار کشور مقصد اصلی - کانادا، ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا انتخاب کردند.

کانادا به دلایل مختلف، از جمله شهرت برای سیستم آموزشی در سطح جهانی، یک مقصد تحصیلی برتر است. دانشگاه ها و کالج های کانادا به طور مداوم در بین بهترین ها در سطح جهانی قرار می گیرند و طیف گسترده ای از برنامه ها و مدارک تحصیلی را ارائه می دهند. دانشگاه های کانادا و دولت کانادا نیز طیف وسیعی از بورسیه ها، کمک های مالی و گزینه های کمک مالی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. اینها می تواند بر اساس شایستگی تحصیلی، نیاز مالی یا معیارهای خاص مرتبط با رشته تحصیلی دانشجو باشد.

موسسه Eustudy

تحصیل در کانادا

کسب تمامی اطلاعات برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

فرصت های شغلی و مزایای کار پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی در کانادا

دانشجویان بین المللی در کانادا اجازه دارند در طول تحصیل خود به صورت پاره وقت کار کنند و به آنها امکان کسب تجربه کاری و تکمیل درآمد را می دهد. دولت به دانشجویان اجازه می دهد تا 20 ساعت در هفته در طول ترم تحصیلی و تمام وقت در زمان استراحت برنامه ریزی شده کار کنند.

یک مزیت قابل توجه برای دانشجویان بین المللی در کانادا، فرصت کار پس از فارغ التحصیلی است. این کشور مجوزهای کاری مختلفی مانند مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا (PGWP) ارائه می دهد که به دانشجویان این امکان را می دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود تجربه کاری ارزشمندی کسب کنند. PGWP بسته به طول دوره تحصیلی بین 8 ماه تا 3 سال معتبر است. این تجربه کاری زمانی مهم است که دارندگان PGWP برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

مطالعه IDP Education نشان داد که 63٪ از دانشجویان در سراسر جهان می گویند که کار پس از تحصیل عامل اصلی یا تأثیرگذار در جایی است که آنها برای تحصیل انتخاب می کنند و 72٪ گفتند که پس از فارغ التحصیلی برای مجوز کار اقدام می کنند.

انتظار می رود تعداد دانشجویان بین المللی کانادا در سال 2024 افزایش یابد

در حالی که الزامات هزینه زندگی با هزینه‌های سایر مقاصد تحصیلی مطابقت دارد، کانادا همچنان به عنوان یک انتخاب برتر با ارائه آموزش در سطح جهانی، برنامه‌های متنوع و فرصت‌های کمک مالی فراوان برجسته است. در واقع، کانادا در موقعیتی قرار دارد که به رکوردشکنی و جذب دانشجویان در سراسر جهان ادامه دهد.

یک سند سیاست داخلی IRCC پیش‌بینی کرده است که تعداد دانشجویان بین‌المللی در سال 2023 به 949000 نفر و در سال 2024 به کمی بیش از یک میلیون نفر برسد. پیش‌بینی می‌شود که این تعداد در سال 2025 به 1.1 میلیون، در سال 2026 به 1.28 میلیون و در سال 2027 به 1.4 میلیون نفر افزایش یابد.

بینش‌های بیشتر از IRCC نشان می‌دهد که صدور مجوزهای تحصیلی برای سال 2023 افزایش قابل‌توجهی دارد و از رکوردهای ثبت شده در سال 2022 فراتر رفته است. با توجه به سرعت فعلی پردازش و صدور مجوز تحصیل، پیش‌بینی می‌شود تعداد مجوزهای تحصیلی اعطا شده باشد. رکوردشکنی و رسیدن به 600000 مجوز تا پایان سال 2023.

داده‌های IRCC نشان می‌دهد که ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی و صدور ویزای تحصیلی کانادا کند نمی‌شود و پیش‌بینی می‌شود که این الگوها پس از سال 2023 ادامه داشته باشند.

موسسه Eustudy

تحصیل در کانادا

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان برای مهاجرت تحصیلی، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت