موسسه eustudy

محدودیت های پذیرش دانشجو در کانادا

محدودیت های پذیرش دانشجو در کانادا

12 بهمن , 1402

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) اعلام کرده است که محدودیتی موقت برای تعداد دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی کانادا آنها صادر می شود، در نظر گرفته است.

براساس اعلام IRCC  کانادا برای سال 2024، 360 هزار ویزای تحصیلی صادر خواهد کرد، که این تعداد 35% کمتر از سال 2023 است.

علاوه بر این، IRCC برای هر استان و منطقه، محدودیت هایی مشخص کرده است، این وزارت می‌گوید که محدودیت ها بر اساس جمعیت مشخص می‌شوند و در استان‌هایی که جمعیت دانشجویان بین‌المللی بیشترین رشد ناپایدار را داشته‌اند، کاهش چشمگیری خواهد داشت.

سقف‌ها بر دارندگان مجوز تحصیل فعلی یا تمدید مجوز تحصیل تأثیری نخواهد داشت و شامل کسانی نمی‌شود که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

IRCC می گوید که از 22 ژانویه 2024، هر درخواست مجوز تحصیلی که به IRCC ارسال می شود، به گواهی نامه از یک استان یا منطقه (PT) نیز نیاز دارد. انتظار می رود که PT روندی را برای صدور این نامه ها حداکثر تا 31 مارس 2024 ایجاد کنند.این وزارت می گوید که در سال 2025 محدودیت هر استان را دوباره ارزیابی خواهد کرد.

موسسه Eustudy

تحصیل در کانادا

کسب تمامی اطلاعات برای تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا

تغییرات در معیارهای واجد شرایط بودن برای مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی

IRCC همچنین تغییراتی را در معیارهای واجد شرایط بودن مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) اعلام کرده است.

از سپتامبر 2024، دانشجویان بین المللی که یک برنامه تحصیلی را که بخشی از ترتیبات صدور مجوز برنامه درسی است، شروع می کنند، دیگر واجد شرایط PGWP نخواهند بود.

IRCC توضیح داده است که تحت موافقت نامه های مجوز برنامه درسی، دانشجویانی که به طور فیزیکی در یک کالج خصوصی که مجوز تدریس برنامه درسی یک کالج دولتی را دارند، تحصیل می کند، اگرچه این برنامه‌ها در سال‌های اخیر دانشجویان بین‌المللی را جذب کرده‌اند، اما نظارت کمتری نسبت به کالج‌های دولتی دارند و به همین دلیل یک راه گریز برای واجد شرایط بودن برای PGWP هستند.

IRCC همچنین اعلام کرده است که دانشجویان بین‌المللی که از برنامه‌های کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند برای مجوز کار 3 ساله بعد از فارغ التحصیلی درخواست دهند.

بر اساس معیارهای فعلی، طول یک PGWP بر اساس طول برنامه تحصیلی دانشجو است. این معیار دانشجویان کارشناسی ارشد را محدود می کند زیرا مدت زمان واجد شرایط بودن آنها برای کسب تجربه کاری در کانادا و در نهایت انتقال به اقامت دائم را کاهش می دهد.

در هفته های آینده، این بخش همچنین جزئیات بیشتری را در مورد مجوزهای کار آزاد برای همسران دانشجویان بین المللی منتشر خواهد کرد IRCC می گوید که مجوز کار آزاد فقط برای همسران دانشجویان بین المللی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دسترس خواهد بود. همسران دانشجویان بین المللی در سایر مقاطع تحصیلی، از جمله برنامه های کارشناسی و کالج، دیگر واجد شرایط نخواهند بود.

دانشجویان بین المللی در کانادا

کانادا در سال 2022 بیش از 800000 دانشجوی بین المللی پذیرش کرد و مارک میلر پیش بینی کرد که این تعداد در سال 2023 به بیش از 900000 خواهد رسید.

مارک میلر به CTV گفت که سیستم 'خارج از کنترل' است و IRCC در تلاش بوده است 'خانه خودمان را به صورت فدرال سامان دهد.'

او همچنین نگرانی‌های خود را در رابطه با ساختار یک نهاد آموزشی تعیین‌شده (DLI) در استان‌ها ابراز کرد و گفت که دولت‌های استانی باید گفتگوهای قوی با DLIهای خود داشته باشند. DLI تنها موسسات دانشگاهی و آموزش عالی در کانادا هستند که مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی هستند. بیش از 1000 DLI در کانادا وجود دارد که 529 مورد آن در انتاریو است.

در دسامبر IRCC تغییرات دیگری را در برنامه دانشجویان بین‌المللی ایجاد کرد، از جمله دو برابر کردن هزینه زندگی برای دانشجویان بین‌المللی از 10000 به 20635 دلار. این وزارتخانه گفت که این به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا برای هزینه واقعی زندگی در کانادا بهتر آماده شوند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود که IRCC برای فصل تحصیلی 2024 توافقنامه چارچوب مورد اعتماد را با DLIها به موقع اجرا کند. DLI های واجد شرایط از پردازش سریع مجوزهای تحصیلی بهره مند خواهند شد.

موسسه Eustudy

تحصیل در کانادا

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان برای مهاجرت تحصیلی، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت