موسسه eustudy

تعداد متقاضیان کار یا تحصیل در انگلیس به بیش از یک سوم کاهش یافته

تعداد متقاضیان کار یا تحصیل در انگلیس به بیش از یک سوم کاهش یافته

23 مرداد , 1403

تعداد نیروی کار ماهر و دانشجویان بین المللی که برای آمدن به انگلیس درخواست می دهند، پس از محدود کردن ویزا که توسط دولت قبلی وضع شده بود، کاهش یافته است.

تعداد درخواست های نیروی کار ماهر، کادر درمان و ویزای تحصیلی در جولای نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش یافته و به 91300 نفر رسیده است.

این کاهش به ویژه در درخواست های ماهانه برای ویزای کادر درمان بوده است، با کاهش 82 درصدی به 2900 نفر در جولای، در حالی که تعداد متقاضیان تحصیل در انگلیس با 15 درصد کاهش به 69500 نفر رسیده است.

مهاجرت خالص در سال 2022 به بالاترین میزان خود یعنی 764000 رسید و جریان ورودی بالاتر از میانگین تاریخی 685000 در سال گذشته باقی ماند.

دولت محافظه‌کار ریشی سوناک، کسانی را که برای تحصیل به انگلیس می‌آیند و کسانی که کادر درمان هستند را از آوردن اعضای خانواده منع کرد و حزب کارگر برنامه‌ای برای تغییر این سیاست ندارد.

ریشی سوناک

ارقام اولیه وزارت کشور در ماه جولای نشان می دهد که حدود 15 درصد کمتر درخواست های ویزای دانشجویی حمایت شده در ماه گذشته دریافت شده است که روند نزولی را از ابتدای سال ادامه می دهد.

این بدان معناست که سیاست‌های ارائه‌شده توسط دولت قبلی می‌تواند به کایر استارمر، نخست‌وزیر، کمک کند تا به وعده‌اش برای کاهش سطوح «بالا» مهاجرت خالص عمل کند.

کایر استارمر

بررسی روند مهاجرت دانشگاه آکسفورد تخمین زده است که مهاجرت خالص به طور قابل توجهی در پنج سال آینده کاهش خواهد یافت و تا سال 2030 به حدود 350000 نفر خواهد رسید که بخشی از آن ناشی از خروج بیشتر افراد از بریتانیا، کاهش تعداد دانشجویان بین المللی که به بریتانیا می آیند.

این اندیشکده هشدار داده است که کاهش تعداد می تواند منجر به 'مبادله' قابل توجهی شود زیرا دانشگاه ها برای مقابله با کاهش درآمدها تلاش می کنند، و بخش بهداشت و درمان و مراقبت های اجتماعی با مشکلات احتمالی استخدام مواجه است.

تعداد کلی افرادی که برای ورود به بریتانیا به عنوان کارگران ماهر، کارکنان مراقبت های بهداشتی یا برای تحصیل درخواست داده اند از 143000 در جولای سال گذشته به 91300 در جولای امسال کاهش یافته است - کاهش 36%.

جیمز کلورلی، وزیر کشور وقت، ممنوعیتی را برای ورود همراه به بریتانیا اعلام کرد که در ماه مارس به تصویب رسید. دولت محافظه‌کار همچنین قوانینی را که حول آن شرکت‌ها مجاز به حمایت از ویزا هستند، به دلیل نگرانی از سوء استفاده از این سیستم، تشدید کرد.

بخش کارگری برنامه هایی را برای قانون گذاری برای بهبود حقوق و شرایط در بخش مراقبت های اجتماعی اعلام کرده است.

در ژانویه، محافظه‌کاران دانشجویان بین‌المللی را از آوردن اعضای خانواده خود منع کردند، مگر اینکه در دوره‌های تحقیقاتی فوق‌لیسانس باشند.

یکی از سخنگویان وزارت کشور به تایمز گفت: «ما یک برنامه روشن برای کاهش سطوح بالای تاریخی مهاجرت قانونی با مقابله با علل ریشه‌ای در پشت استخدام بین‌المللی بالا تنظیم کرده‌ایم.

«با پیوند دادن مهاجرت، [بازار] کار و سیستم‌های مهارتی، مطمئن می‌شویم که نیروی کار داخلی خود را آموزش می‌دهیم و کمبود مهارت‌ها را برطرف می‌کنیم. مهاجرت مزایای زیادی برای بریتانیا به همراه دارد، اما باید از طریق یک سیستم منصفانه کنترل و ارائه شود.»