موسسه eustudy

سوئد: به رسمیت شناختن مهارت های خارجی به نفع زنان است

سوئد: به رسمیت شناختن مهارت های خارجی به نفع زنان است

12 فروردين , 1403

مطالعه ای که در سوئد انجام شد نشان داد که تلاش ها برای به رسمیت شناختن مدارک تحصیلی خارجی کمک بزرگی به ادغام در جامعه سوئد می کند - و مزایایی را برای زنان در این فرآیند ارائه می دهد.

شورای آموزش عالی سوئد (UHR) گزارش ادغام در بازار کار، عرضه مهارت ها و شناسایی مدارک خارجی را منتشر کرد که نشان می دهد اظهارات به رسمیت شناختن برای مهاجران در 'کوتاه مدت و بلندمدت' مهم است.

این نشان داد که زنان در مقایسه با مردان شانس بیشتری برای ورود به بازار کار و تطبیق مهارت‌ها در صورت داشتن بیانیه شناخت - صرف نظر از سطح تحصیلاتشان - دارند.

روآ ایشاک (Rwaa Ishak)، یک ارزیاب اعتبار در UHR، این تفاوت را برای زنان 'به ویژه قابل توجه' خواند.

این گزارش توسط UHR برای ارزیابی میزان کمک به ادغام مهاجران و کارگران خارج از کشور در بازار کار کشور سوئد انجام شد.

'وقتی برای اولین بار به سوئد آمدم نمی توانستم تصور کنم که چنین شغلی (کاری که اکنون دارم) داشته باشم.'

ارائه خدمات برای ترجمه مدرک تحصیلی من به سوئدی به این معنی است که من به عنوان فردی تحصیلکرده در بازار کار سوئد هستم و چیزهای زیادی برای به دست آوردن وجود دارد.

موسسه Eustudy

تحصیل در سوئد

کسب تمامی اطلاعات برای تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد

بیانیه ها در سه سطح تحصیلی - متوسطه، حرفه ای و آموزش عالی صادر می شود.

ایشاک می گوید: 'کارفرمایان عمدتاً از بیانیه شناسایی در ابتدای فرآیند استخدام استفاده می کنند و این بیانیه می تواند تعیین کننده باشد که آیا فرد به مصاحبه شغلی فراخوانده می شود یا خیر.'

این مطالعه در حالی انجام می شود که سوئد اخیراً تصمیم گرفت مجوز کار را فقط برای مهاجرانی که در این کشور «حداقل 80 درصد حقوق متوسط سوئد حقوق می گیرند» صادر کند.

این گزارش همچنین می‌گوید که جامعه به‌عنوان یک کل در سوئد مستقیماً از «صلاحیت‌های موجود، به شکل افرادی با تحصیلات که توسط جامعه سوئد پرداخت نشده است» سود می‌برد.

از طرف دیگر، افرادی که بیانیه شناسایی را دریافت می‌کنند، احساس می‌کنند که «ارزش خاصی» از این شناسایی به دست آورده‌اند.

برای آنها مهم است که نوعی تأییدیه از سوئد دریافت کنند، بدانند که تحصیلاتی که سال‌ها را به آن اختصاص داده‌اند، و در بسیاری از موارد هزینه‌های آن را نیز پرداخت کرده‌اند، در جامعه سوئد مفید است.

وی خاطرنشان کرد که این نیز به طور فعال به یکپارچگی اجتماعی در کشور نیز کمک می کند.

با این حال، اشاره کرد که تطابق بهتر مهارت‌ها «مزایای جامعه را در سطوح بالاتر مشارکت در بازار کار و بهبود خدمات رفاهی افزایش می‌دهد» - چیزی که به ویژه در مورد مشاغلی که با کمبود نیرو رو به رو است، بسیار کارآمد است از جمله متخصصان مهندسی، بهداشت و درمان و آموزش.

این مطالعه می افزاید: 'سوئد با سرمایه گذاری در آموزش، تحقیق و تنوع، و با ترویج یادگیری مادام العمر، می تواند رقابتی باقی بماند و توسعه اقتصادی پایدار را در آینده تضمین کند.'

موسسه Eustudy

ویزای جست و جوی کار سوئد

جهت دریافت مشاوره اولیه رایگان برای مهاجرت تحصیلی، فرم ارزیابی را تکمیل نمایید

فرم ارزیابی رایگان مهاجرت